Rigoletto jako kozioł ofiarny

Date:

Share post:

Katarzyna Prot-Klinger „Rigoletto” Verdiego nie tylko łamie muzyczne tradycje operowe, ale wprowadza zamieszanie do literacko „bajkowej” struktury opery. Jak pisze Piotr Kamiński[1] wzburzenie krytyków musiała budzić opera, gdzie tytułowy bohater nie ma arii z prawdziwego zdarzenia, primadonna śpiewa tylko jedną, a tenor poza jedną arią śpiewa dwie canzonetty w stylu buffo (jedna z nich to znana nawet osobom niezainteresowanym operą […]

Ta treść ma ograniczony dostęp dla osób nieupoważnionych, zarejestruj się lub wpisz hasło


Poprzedni artykuł
Następny artykuł

REKLAMA

OSTATNIO DODANE

Zaburzenia lękowe w ICD-11. Nerwica? Poważnie?

Piotr Krawczyk |Centrum Terapii Dialog w Warszawie Zaburzenia lękowe to grupa kategorii diagnostycznych, która we wciąż obowiązującej klasyfikacji ICD-10 jest...

125-lecie fundamentalnej koncepcji diagnostycznej w psychiatrii

Janusz Rybakowski |Klinika Psychiatrii Dorosłych / Uniwersytet Medyczny w Poznaniu, Członek korespondent Polskiej Akademii Nauk Wstęp U progu XX wieku, w...

Dzień Pamięci Ofiar Zagłady Osób z Zaburzeniami Psychicznymi

22 września Dniem Pamięci Ofiar Zagłady Osób z Zaburzeniami Psychicznymi na terenach okupowanej Polski podczas II wojny światowej UCHWAŁA...

Bezduszni

Janina Sonik-Włodarczyk Sejm podjął uchwałę ustanawiającą 22 września Dniem Pamięci Ofiar Zagłady Osób z Zaburzeniami Psychicznymi na terenach okupowanej...